Heerlijke weken aan de Caribische kust

8 april 2014 - Cali, Colombia

…Mijn plan was om naar Palomino te gaan. Maar op reis loopt niet altijd alles zoals gepland (en dat is juist leuk!)…Toen ik wakker werd, was een jongen op mijn kamer zijn spullen aan het inpakken. Toen ik vroeg waar hij heen ging, zei hij: Punta Gallinas! Dit is het meest noordelijkste plaatsje in Colombia en ik wilde daar zooo graag heen, maar ik kon niemand vinden die met me mee wilde. Dit was echt te toevallig! Snel gedoucht, ontbeten en mijn spullen ingepakt en daarna ben ik samen met Casey en Will (twee Engelsen) vertrokken naar Punta Gallinas. Na de eerste busrit ontmoetten we twee Fransen waarmee we een taxi namen naar het volgende plaatsje, Urubia. Op straat kwamen we een Colombiaan tegen die onze tourguide wilde zijn in Punta Gallinas. We onderhandelden over de prijs en spraken de volgende ochtend af om om 7.30 te vertrekken. ‘s Avonds gingen we uiteten. Op het menu stond: kip met aardappel! We kregen twee grote borden met kip en aardappels op tafel. Allemaal een plastic handschoen aan en eten maar!

De volgende dag reden we 3 uur met een jeep door de woestijn. Na een stop in een dorpje waar de locals net een geit hadden geslacht (zie foto!) reden we door naar Punta Gallinas. En wauw, wat was het mooi (en stil) daar! Met z’n vijven maakten we een wandeling langs het meer. Ik voelde me even Floortje Dessing aan het einde van de wereld!

’s Avonds aten we kreeft en doken we vroeg onze hangmatten in! Maar niet voordat we naar de sterren hadden gekeken. Zo gaaf hoeveel sterren daar te zien waren….!

De volgende dag, op de terugweg, stopten we in Cabo de la Vela waar we nog even een duik in de zee namen.

Casey, Will en ik besloten vanuit Punta Gallinas nog even een stop te maken in Palomino (plaatsje aan de kust). We sliepen in hostel Dreamer wat meer leek op een resort dan een hostel! Na een paar glazen aguardiente (de lokale drank hier, soort sambuca) eindigden we op een technofeest!

Na nog een dagje aan het zwembad te hebben gelegen (en een brownie met ijs!), vertrokken we de volgende dag naar Santa Marta. Vanuit daar nam ik de bus naar Taganga, waar ik met Lousie had afgesproken. Ik heb Louise in Guatemala leren kennen, kwam haar vorig jaar toevallig in Bolivia tegen en nu is ze in Colombia! Samen een dagje naar het strand geweest en ’s avonds op stap! Nadat de bar gesloten was, belandden we op straat waar de locals aan het zingen en gitaar spelen waren (zie video).

’s Middags, na mijn backpack te hebben opgehaald in Santa Marta, nam ik de bus (4 uurtjes) naar Cartagena, een hele mooie stad. In het hostel ontmoette ik Christina (meisje uit de US) en ik kwam mensen tegen die ik eerder had ontmoet. Dat is trouwens echt leuk. Ik blijf mensen tegenkomen die ik eerder op mijn reis heb ontmoet!

We hadden een hele leuke groep in Cartagena en samen zijn we naar de moddervulkaan geweest (beetje toeristisch, maar wel grappig). Ook een dagje Playa Blanca, Caribisch strandje (misschien wel het mooiste tot nu toe) wilden we niet overslaan! Wat was dat een lekkere dag! Na een bootritje van 45 minuten kwamen we aan op het strand. De hele dag werden er massages aangeboden, dus ik dacht, waarom niet? ’s Morgens en s middags een massage op het strand gehad, kokosnoot gegeten, en op de banaan en flying fish gezeten/gelegen achter de speedboot!

Naast alle leuke dingen overdag kan je ook goed op stap in Cartagena! Dus dat wilde ik ook niet missen!

Ik had een week geleden al een vlucht geboekt naar Cali. Helaas…want ik had nog veel langer in Cartagena willen blijven. Maar, aan de andere kant heb ik ook zin om naar het vrijwilligersproject te gaan, op 1 plek te zijn en mijn tas uit te kunnen pakken.

Maandagochtend ben ik van Cartagena naar Bogota gevlogen en vanuit daar naar Cali. Na al dat feesten was ik helemaal gaar, dus gisteren heb ik heel de middag in bed gelegen!

Vandaag heb ik niet zoveel plannen. Het hostel heeft een zwembad, dus ik denk dat ik lekker ga relaxen zodat ik morgen uitgerust aan kom in Cartago, waar ik ga werken op de ecoyogafarm.

1. Reni:
    10 april 2014
    Wow dat klinkt paradijselijk! Ik heb nog nooit van een ecoyogafarm... Ben heel benieuwd wat dat is en wat je daar gaat doen. Alvast heel veel plezier daar!
    xx
  2. Ans vermeer:
    10 april 2014
    annariema toorians zwembad zand zwart ba
    annariema toorians niet bier wijn zwemmen bruin mooi zon 34
    weer warm
    ans vermeer en dimpfy auto weg kasteel mooi zondag 6 april
    ans vermeer is paul zondag 13 april fransport tilburg
    ans vermeer foto.s annariema bruin zon warm niet wijn
    ans vermeer
  3. Wim:
    16 april 2014
    Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers *zucht*
  4. Ans vermeer:
    20 april 2014
    annarierie toorians
    paasen konijn kip ei johan en jose ans vermeer eten pasen
    ans vermeer is pasen brood om 10.00 uur gombetstraat 25
    tilburg
    annariema toorians slaap boom foto.s
    annariema toorians bier pasen konijn
    ans vermeer